31 Mart 2007 Cumartesi

tespit//gözlem

Sanki millet yıllar önce kaybettiği ve yıllardır aradığı diziyi buldu. Nedir bu ‘’LOST‘’ rüzgârı? Msndeki iletilerde LOST yazıyor, üst komşum LOST’u izliyor, dükkânlarda LOST dvdleri satılıyor, bütün forum sitelerinde LOST başlıkları, hatta bir cafe bile açılıyor LOST diye. Nedir bu LOST rüzgarı?

Artık herkes izlemeye başladı. Bence bu bir converse vakası gibi bir şey oldu. Sadece alternatif olarak tanımladığımız insanların ayaklarında gördüğümüz ayakkabılar gençliğin %90’ nın ayağında. Alternatif insanların takip ettiği bu tarz amerikan dizi ve LOST trendi başladı. Southpark, Friends, 24 dizileri tam da bu trend seviyesine gelmişti ama son anda kurtuldu. Bu LOST ayağa düşmesinden nefret ediyorum, bu converse’in ayağa düşmesine tepkiliyim, kalite işin trend olmasına, ayağa düşmesine tepkiliyim, kaliteli işin, o kalite işten haberdar olmayan adamın kalite işi trend olmasından sonra takip etmesine ve 40 yıllık takip ediyormuş gibi konuşmasına kızıyorum.

Bir iş nasıl oluyor da bu kadar trend haline geliyor-sadece bu dizi için değil-. Boş gençliğin herkesin yaptığını yapma isteği mi, copy-paste’e olan alışkanlık mı, yaratıcılığını kaybetmiş ve araştırmayı, yeni bir şeyleri keşfetmeyi sevmeyen bizlerin hazır şeylere konma beklentisi mi. Bugüne kadar Burhan Öcal’ı tanımayan, Mor ve Ötesi’ni bilmeyenler, MFÖ’ ye bakmayanlar şimdi en sıkı takipçisi oldu ki bunda bu saydığım insanların popüler kültüre göre davranmaları da var.

Trend olan her şeyden nefret ediyorum, tepkiliyim, kalite işleri seviyorum.



[kirmizi]

2 yorum:

gone with the wind dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
gone with the wind dedi ki...

lost seviliyor,çünkü şimdiye kadarkilerden çok çok farklı bi konusu var:elektromanyetik deneyler:S
yani biraz farklı bi durum....
ama converse konusunda al bendende okadar,çok dertliyim bende...aynı şey metal,rock gibi alternatif müziklern,
ideolojilerin bile başına geliyo..
nedir bu 'trendy'lik anlamadım...
'trendy' ismiyle dergiler,ev eşyaları çıkıyo:S hatta o derginin sloganını unutamıyorum:'trendy okuyorum,napcaımı biliyorum' ahaha,ben onu şöle çevirmiştim:'trendy okuyorum,napcaımı şaşırıyorm'
işte durum bu napcaını şaşırıp,trendy olmak